Life in Brighton - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Hannah Oligschläger - WaarBenJij.nu Life in Brighton - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Hannah Oligschläger - WaarBenJij.nu

Life in Brighton

Door: hjfolig

Blijf op de hoogte en volg Hannah

01 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Hallo iedereen!

Het is al weer een behoorlijke tijd geleden dat ik een blog geschreven heb, 14 dagen alweer!

Life in Brighton bevalt me nog steeds erg goed, we hebben op het moment 3 ochtenden per week school en zijn dan weer om elf uur klaar.

De lessen zijn erg interessant, bij literatuur hebben we het over post-colonialism, feminism en over the unheard voices in een tekst. Hierbij hebben we het over de characters in het verhaal die niet beschreven worden en wat de achtergronden van de hoofdpersonen zijn. Ook zijn we begonnen met creative writing, waar we zelf een kort verhaal moeten schrijven, dit kan een aanvulling op een van de boeken zijn of juist een van de ' unheared voices' .

Bij drama werken we vooral met freeze-frames, soort van moment opnamens waarmee we ook de unheared chracters een stem geven. We werken met verschillende verhalen, the Highwayman en the Island, maar volgen niet echt het verhaal. Vandaag bevoorbeeld hebben we gekeken naar hoe het er over tien jaar uit zou zien op het eiland en wat voor invloed het verhaal heeft gehd op de bewoners.

Op vrijdag gaan we nog een extra vak volgen, transition and transfer. Dit gaat over de overgang van de ene naar de andere school en wat docenten er aan kunnen doen om dit zo goed mogelijk te laten verlopen, Al hebben we op dit moment drie weken geen les in dit vak.

Omdat Dave, onze docent en begeleider, ons zoveel mogelijk ervaringen op wil laten doen is hij ook nog bezig om een stage voor ons te regelen op een college in de buurt van de campus.

Naast school doen we veel met een paar meiden uit onze klas, Alice Dawn, Rosie en Raj. Afgelopen week hebben we op een meeting van de international society ook nog Dzenana(Jenny) uit Zweden ontmoet.

Na school gaan we vaak wat eten of drinken in de stad, winkelen, lectures voorbereiden en boodschappen doen. Ook zijn we al een aantal keer (best vaak) voetbal gaan kijken in mijn favorite pub, King& Queen.

De afgelopen twee weken zijn we ook op woensdag uit geweest, de laatste keer voor Jenny's verjaardag.
De woensdag is de stapavond voor studenten in Brighton. We zijn twee keer naar Oceana geweest, een club waar ze verschillende ruimtes hebben met verschillende muziek. De discoroom is nog steeds mijn favoriet!

Het is jammmer dat we op donderdag lectures hebben, wat betekend dat we om 7 uur op moeten staan. De vorige twee donderdagen waren nou niet echt productief...

Deze vrijdag komen Jasper en de vader van Chelsea deze kant op, een dagje London en naar Bodiam Castle zijn al gepland! Ook gaan we, waarschijnlijk, op maandag sushi eten.

Dadelijk gaan Chelsea en ik alvast de treinkaartjes regelen voor Londen. De treinen kunnen hier echt belachelijk duur zijn als je geen kortingskaart hebt!

Tot snel!

Kus Hannah

• 01 Maart 2011 - 21:26

Pap:

Top, klinkt indrukwekkend. "meeting of the international womans society for discodance". Yeah, lets party!

• 02 Maart 2011 - 11:19

Ine:

Ja, nu begrijp ik een stuk beter waarom Brighton zo goed bevalt. Wat is het studentenleven toch zwaar!!!
    Meid, geniet er maar lekker van.
    xxx

• 02 Maart 2011 - 14:49

Jan Linders:

Hi Hannah,

Have a nice day in London, although one day is really rather short I'm afraid. My prediction would be you'll visit London more often during your stay in Brighton, it's more or less around the corner, isn't it? So you're going to teach Brighton kids, keep us posted!Enjoy, take care,
    Jan

• 03 Maart 2011 - 08:33

Mam:

Hoi meisje,
    eindelijk weer wat te lezen op je blog.
    fijn dat het zo goed met je gaat.
    Ben beneiuwd naar de verhalen die je schrijft, met unheard voices.... Klinkt spannend. Ik vraag me af wat die engelse pubs nu wel hebben dat je mist in de eindhovense en sonse kroegen!?
    Hier gaat alles ( soms iets te) rustig zijn gangetje.
    Dikke knuf en kus van Mam.

• 03 Maart 2011 - 11:01

Hannah:

Women pap, niet womans

• 16 Maart 2011 - 16:59

Opa Jo:

Hoy Hannah.
    Jasper is bij je op bezoek geweest,dan kan je er weer tegen,
    Het gaat goed met de meidenclub zo te zien,leuke fotos.
    Groeten en een knuffel.
    Opa en

Hoy Hannah,
    Jasper is bij je op bezoek geweest,dan kan je er weer tegen.
    Het gaat goed met de meidenclub zo
    te zien,leuke fotos

Jan

• 19 Maart 2011 - 10:16

Sanne:

He meis,

Ziet er naar uit dat je je draai goed gevonden hebt daar; de draai van even naar college en dan snel naar de pub/bioscoop of starbucks. En dat is precies waar buitenlandstage allemaal om draait!

Hoop dat je een fijne tijd met Jas hebt gehad en dat we snel weer iets te lezen krijgen :) xxx