Lectures, Starbucks and ASDA - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Hannah Oligschläger - WaarBenJij.nu Lectures, Starbucks and ASDA - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Hannah Oligschläger - WaarBenJij.nu

Lectures, Starbucks and ASDA

Door: hjfolig

Blijf op de hoogte en volg Hannah

14 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Hee iedereen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat geschreven heb!

Ik zit hier nog steeds erg weinig op internet, de dongels werken in ons appartement alleen als je ze met en verlengsnoer uit het raamt hangt, en eigenlijk is de starbucks wel erg relaxt!

Vandaag ben ik hier een maand! het is veel snelle gegaan dan ik eerst verwacht had. Het appartement is al echt ons plekje geworden en dankzij de ouders van Koen kunnen we het nu ook goed schoon houden. We hebben eindelijk een stofzuiger!

Afgelopen maandag hadden we onze eerste les op de uni, New Voices in literature. Het is erg interessant en gaan veel dieper in op de stof, in dit geval het theaterstuk Journey's End. We hebben meteen goed contact gemaakt met, een stel van, onze klasgenoten. We zijn al wezen lunchen/ naar de film/wat drinken in de pub en zijn uitgenodigt voor een filmavond. Tot nu toe hebben we nog geen andere Erasmusstudenten ontmoet maar hier zal woensdag waarschijnlijk verandering in komen, We hebben dan een kennismakingsdag van alle internationale studenten.

Maar weer verder met de vakken, op dinsdag hadden we drama. Onze docente Kate was jammergenoeg ziek dus nam Dave, onze begeleider en literatuurdocent het over. We hebben Snapshots gemaakt van het stuk wat we aan het lezen zijn en zijn dieper op de characters ingegaan.

Woensdag en donderdag had Dave voor ons geregelt dat we bij een seminair aanwezig mochten zijn. Dit ging over Voices from the community, over problemen die docenten tegen kunnen komen en onderwerpen die meer aandacht nodig hebben binnen het onderwijs. Woensdag hadden we drie lezingen, een over identity en diversity, een over multiculturalism en een over voices of the community. De laatste was erg indrukwekkend, een jongentje kwam vertellen over Asperger, erg werd verteld over Sexuality en en jonge man. Hij zat in een rolstoel en vertelde met behulp van een spraakcomputer over zijn leven en wat hij allemaal heeft kunnen bereiken.

Op donderdag hadden we een dag over Transition, de overgang van de ene naar de andere school.Ook werd er veel aandacht aan het vreemdetalenonderwijs besteed en hoe dit aangepast kan worden aan het niveau van de kinderen. Hier gaan we ook een vak over volgen.

Dit weekend waren de ouders van Koen in Brighton, ook was Chelsea's vriend Ruben er.
Ik heb niet erg veel speciaals gedaan, wat gewinkeld, gelezen, series gekeken, kaartspelletjes gespeeld en boodschappen gedaan in mijn favorite winkel; Asda!

Een mega grote supermarkt waar je veel voor weinig kan kopen.
(custartpoeder voor 6 pence en hele lekkere currysaus voor 9 pence)

Vandaag hebben we weer literatuur gehad. We zijn begonnen aan Postcolonial critisism en Feminism. Het is heel apart om het over feminisme te hebben als je een stuk leest waarin alleen maar nammen voorkomen. Het niveau van het literatuur onderwijs is een stuk hoger dan wat we gewend zijn maar gelukkig is het heel interessant!

Dadelijk als ik weer thuis ben het appartement maar eens gaan stofzuigen, Chelsea had de keuken al schoongemaakt

• 15 Februari 2011 - 10:25

Jo:

Hey Hannah,
    Je hebt je al aardig ingeleefd,wat gaat de tijd snel.Groeten en een knuffel.
    Opa en Oma.

• 16 Februari 2011 - 13:19

Ine:

Hallo Hannah, zo dat is meteen een VOL programma. Dat is nog eens wat anders dat het Nederlandse Onderwijs, toch? Wat bedoel je met drama. Zijn dat toneelstukken analyseren of moet je zelf ook je kunsten vertonen?
    Leuk dat je al local contact hebt gemaakt. Dat is echt integreren!!
    Ben benieuwd naar je volgende belevenissen.
    Groetjes van Hub en een dikke kus van mij. Tante Ien.

• 02 Maart 2011 - 14:39

Jan Linders:

Hi Hannah,,

Lots of literature for you now I understand. You might be right about the high level of the lectures: you're at a "real" (research) University now to be compared with our Erasmus Universiteit. So you're turning into a genuine intellectual I'm afraid ;-)!
    greetz, Jan